راهنمای خرید مایکروویو
نوشته شده توسط : درسا حسینی

دستگاه های مایکروویو امروزه توانسته اند نظر بسیاری از خریداران را به خودشان جلب بکنند و به یکی از پرفروش ترین دستگاه های موجود در بازار ایران تبدیل بشونند. اگر قصد خرید دستگاه های مایکروویو را دارید در ادامه ی این مقاله همراه من باشید چرا که قصد داریم به بررسی بهترین دستگاه های مایکروویو بپردازیم و مهم ترین نکاتی که باید در زمان خرید دستگاه های مایکروویو به آن ها توجه بکنید را بررسی بکنیم تا در زمان خرید محصول اشتباهی را خریداری نکنید که نتوانید از آن استفاده بکنید و مطابق با خواسته ها و نیاز های شما نباشید ونتواند آن ها را بر آورده بکند. از دسته بهترین دستگاه های مایکروووی موجود در بازارمی شود به برند هایی همچون ال جی سامسونگ پاناسونیک و... اشاره کرد که بسیاری در بازار معروف می باشند و بسیاری از افرادی که آن ها راخریداری کرده اند از خریدی که داشته اند راضی بوده وحتی خرید آنخ به دیگران هم پیشنهاد کرده اند.  

نکاتی که باید پیش از خرید مایکروویو بدانید

اندازه

هنگام خرید مایکروویو باید دقت کنید دستگاهی را انتخاب کنید که هم پاسخگوی نیاز شما در پخت‌وپز باشد و هم با فضایی که در اختیار دارید تناسب داشته باشد. در خرید ماکروفرهای رومیزی می‌توانید طول و عرض و ارتفاع فضای موردنظرتان را اندازه بگیرید و با ارتفاع، عرض و عمق بیرونی مدل موردنظرتان مقایسه کنید. ماکروفرها سایزهای مختلفی دارند که معمولا از ۲۵x۴۵x۳۵ سانتی‌متر تا ۳۵x۶۰x۵۰ سانتی‌متر را شامل می‌شوند.

از اندازه داخلی یا به عبارت بهتر ظرفیت داخلی مایکروویو هم نباید غافل شوید. اندازه خارجی لزوما متناسب با ظرفیت داخلی نیست. پس هنگام خرید، فارغ از اندازه بیرونی دستگاه، ظرفیت داخلی آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید با نیاز شما هم‌خوانی دارد.

توان مصرفی

توان مصرفی مایکروویوها ارتباط مستقیمی با قدرت آن‌ها دارد. معمولا هرچه توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد غذای شما را سریع‌تر و یکنواخت‌تر می‌پزد. توان مصرفی اکثر ماکروفرها بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات است. بهترین مایکروویو ها گران‌تر و بزرگ‌تر بوده و معمولا توان بیشتری هم دارند. پس اندازه و قیمت معمولا نکات تعیین‌کننده‌ای در قدرت ماکروفرتان هستند که باید هنگام خرید مایکروویو به آن‌ها توجه داشته باشید.

برنامه پخت

مایکروویوهایی که برنامه پخت دارند به شما کمک می‌کند تا تنها با زدن یک دکمه دستگاه را متناسب با استفاده‌ای که از آن می‌خواهید بکنید، تنظیم کنید و بهترین گزینه را برای استفاده موردنظرتان به صورت پیش‌فرض در خود دارد. هر برنامه پخت متناسب با غذای مربوط به آن برنامه، زمان و دمای پخت را به صورت خودکار تنظیم می‌کند و با انتخاب آن برنامه بهترین عملکرد دستگاه برای پخت آن غذا انتخاب می‌شود و دیگر لازم نیست نگران خام ماندن یا سوختن غذای‌ خود باشید!

به عنوان مثال برخی از این برنامه‌ها عبارتند از برنامه پخت پیتزا، ماهی، پاستا، سیب‌زمینی، سبزیجات، گوشت و غیره. برخی از دستگاه‌ها از این غذاها هم فراتر رفته‌اند و حتی برای غذاهای ایرانی نظیر برنج، ته‌چین، قورمه‌سبزی، کباب تابه‌ای، کوکو سبزی، قیمه و … هم برنامه دارند.

 

ویژگی های مایکروویو

در اینجا برخی از عبارات و کلمات متداول که در هنگام خرید مایکروویو استفاده می شود را خواهید دید. معنی هر کلمه توصیفی مایکروویو را در لیست خواهید دید.

قفل کودک

اگر در خانه کودک دارید، ممکن است به طور اتفاقی درب مایکروویو را باز کرده و یا دست خود را در آن قرار دهند. بنابراین ویژگی قفل کودک این امکال را حذف می کنند. عموما قفل کودک با کمک کدی که مانند رمز عبور برای باز کردن قفل است، تسهیل می شود. فضای داخلی مایکروویو کانوکشن هنگام پخت و پز بسیار داغ می شود و در این حالت باید قفل کودک زده شود.

طبخ خودکار

در صورتی که می خواهید آشپزی را ساده کنید، این گزینه را انتخاب کنید. مایکروویو های اقتصادی یا کم مصرف این ویژگی را ندارند. شما نیازی به تنظیم زمان و تنظیمات برق ندارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوع غذا را مشخص کنید.

مصرف برق

جدا از اینکه تنظیم برق وجود دارد، هر چه ولتاژ بالاتر باشد، کارآمدتر و سریعتر خواهد بود. اگر دوست دارید وسایل سنگین مواد غذایی یا مقادیر فله را برای یک خانواده بزرگ طبخ کنید، یک مایکروویو قدرتمندتر در نظر بگیرید. اگر فقط برای یک یا دو نفر غذا می پزید، مایکروویو کم قدرت کافی است. همان ویژگی به نام “سطح قدرت” نیز گفته می شود.

یخ زدایی

این ویژگی در گرم کردن مواد غذایی منجمد تخصص دارد. اگر زمانتان کم است و نمی توانید صبر کنید از این ویژگی استفاده کنید.

گرم کردن

قبل از شروع پخت و پز و دستورالعمل ها اجاق باید به درجه حرارت خاصی برسد. بنابراین باید اجاق مایکروویو را روشن کنید و مدتی صبر کنید تا گرم شود یا به دمای لازم برسد. فرایند فوق به عنوان پیش گرمایش گفته می شود. قبل از خرید، زمان پیش گرم شدن مورد نیاز مایکروویو را در دفترچه راهنما جستجو کنید.





:: برچسب‌ها: راهنمای خرید مایکروویو ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: